خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

طرح توجیهی باغداری در شهرستان خلخال


 
قيمت 30000ريال

طرح توجیهی باغداری در شهرستان خلخال
خلاصه طرح:
این طرح با هدف توسعه باغداری در اراضی شیب دار که به لحاظ فنی و اقتصادی برای زراعتهای آبی و دیم فاقد اقتصادی می باشد، در سال ١٣٨۴ از محل اعتبارات استانی مورد مطالعه قرار گرفته است.
بر اساس نتایج مطالعات، در مرحله اول حدود ١٣۴۵۴۵ هکتار اراضی برای توسعه کشت باغات آبی و دیم در مناطق مختلف شهرستان خلخال (در ۴ پهنه) انتخاب گردید و پس از تدقیق مطالعات و لحاظ نمودن شرایط اقلیمی، منابع خاک و آب، پتانسیلهای بالقوه و بالفعل و حذف اراضی نامناسب، در مرحله نهایی ٣٠٠٩٢ هکتار برای احداث باغ (آبی و دیم) انتخاب و به عنوان مناطق مستعد تعیین و معرفی شده است.
حدود ٨٠٠٠ هکتار از اراضی برای باغات دیم و ٢٢٠٩٢ هکتار برای احداث باغات آبی منظور گردیده است.
با توجه به پروژه های پیش بینی شده جهت تامین آب در پهنه های مستعد و مقدار آب قابل برداشت از منابع آب سطحی در فصول زراعی، در این مرحله از مطالعات تنها برای ۵٧٠٠ هکتار از اراضی انتخابی برای احداث باغهای آبی امکان تامین آب از طریق احداث ایستگاههای پمپاژ وجود دارد که با احتساب سطح اراضی انتخابی برای احداث باغهای دیم، کل اراضی توسعه معادل ١٣٧٠٠ هکتار است.
هزینه های اجرایی طرح معادل مبلغ ۴٠٢١١٨ میلیون ریال است که از محل اعتبارات بانکی و در قلب تسهیلات بانکی کم بهره و دراز مدت تامین خواهد.
با در نظر گرفتن نتایج نهایی تناسب کیفی اراضی منطقه، مجموع تولید محصولات باغی در این طرح معادل ١١٢٠٠٠ تن برآورد شده که با احتساب تولیدات فعلی، کل تولید محصولات باغی شهرستان به بیش از ١٣٠٠٠٠ تن خواهد رسید.
در این طرح زمینه های ایجاد اشتغال مولد اعم از اشتغال مستقیم (دائم و فصلی) و اشتغال غیر مستقیم برای ٧١۶٧ نفر فراهم شده است که ۵۵١٧ نفر آن به طور مستقیم در طرح اصلی و بیش از ١۶۵٠ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در طرحهای جانبی از جمله تبدیلی، بسته بندی، بازرگانی داخلی و صادرات مشغول خواهند شد.
مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح با در نظر گرفتن اولویت تامین منابع آب جدید که عمدتاً از محل احداث ١٣ فقره ایستگاه پمپاژ قابل تامین می باشد، ١٠ سال بوده و احداث باغهای دیم در منطقه ۴ توسعه در اولویت می باشد.

فرمت فایل دانلودی:
.rar

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:4,265 کیلوبایت

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

  پرداخت و دریافت فایل
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت